مشخصات فنی دوربین مدار بسته که قبل از خرید باید بدانید!

مشخصات فنی دوربین مدار بسته

نصب هر سیستم دوربین مدار بسته (CCTV) به چهار مشخصه اساسی از مشخصات فنی دوربین مدار بسته نیاز دارد: دوربین ها ، سیستم ضبط ، مانیتور و نرم افزار مدیریت فیلم. انواع مختلفی از تجهیزات پشتیبانی نیز لازم است تا کاملاً کاربردی شوند و این شامل کابل های برق است ، هرچند که مهم ترین انها اجزای اصلی دوربین مداربسته است.

مشخصات فنی دوربین مدار بسته و هر چیزی که باید بدانید

اگر در حال ساخت سیستم دوربین مدار بسته هستید ، دو گزینه دوربین دارید: IP (پروتکل اینترنت) یا آنالوگ. مورد اول برای هر کس که به قابلیت های مدرن علاقه مند است ، انتخاب ارجح است ، زیرا برای اکثر قریب به اتفاق برنامه ها بهترین گزینه را انتخاب  می کنند. در حقیقت ، فقط در صورت داشتن سیستم ضبط دیجیتال موجود که به فناوری قدیمی نیاز دارد ، باید دوربین آنالوگ را انتخاب کنید.

دو نوع اساسی سیستم های دوربین مداربسته: NVR و DVR

وقتی نوبت به ضبط کننده های ویدیو می رسد ، شما همچنین دو گزینه دارید: NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) و DVR (ضبط کننده فیلم دیجیتال). اگرچه DVR در خانوارهای آمریکایی شایع است و به احتمال زیاد برای مصرف کننده معمولی بیشتر آشنا است ، اما NVR به دلیل تلفیق با دوربین های IP در واقع گزینه دیگری است که باید انتخاب کنید. علاوه بر این ، NVR به طور معمول گرانتر از نمونه مشابه خود است ، اما توانایی کار با دوربین های IP با وضوح بالا در بیشتر شرایط هزینه ها را بیشتر می کند.

دوربین مداربسته هایک ویژن

🔴برای خرید دوربین مداربسته هایک ویژن کلیک کنید🔴

IP و NVR: بهترین ترکیب بر اساس مشخصات فنی دوربین مدار بسته

فناوری IP و NVR هنگامی که با هم ترکیب می شوند ، سیستم دوربین مداربسته شما را ساده ، انعطاف پذیر و می کند. فناوری IP و NVR هنگامی که با هم ترکیب می شوند ، سیستم دوربین مداربسته شما را ساده ، انعطاف پذیر و ضد آب می کند. با هم ، آنها قابلیت های بی سیم را ارائه می دهند ، کیفیت کلی برتر را ارائه می دهند و به کابل های کمتری نیاز دارند. در مقابل ، دوربین های آنالوگ به یک کابل در هر واحد حداقل ۲ کابل احتیاج ندارند ، وضوح کمتری دارند و نصب آنها دشوارتر است. اگر می خواهید یک سیستم DVR موجود را به روز کنید ، می توانید یک سیستم ترکیبی را انتخاب کنید ، اگرچه همه دوربین ها به طور مناسب با هم کار می کنند و مشکلی وجود ندارد. هنگامی که در زمینه فناوری سطح بالای خود می خواهید تصمیم بگیرید ، وقت آن است که یک مانیتور و تجهیزات پشتیبانی خوب را انتخاب کنید. 

تحقیق درباره مشخصات فنی دوربین مدار بسته

تحقیق درباره مشخصات فنی دوربین مدار بسته

علاوه بر موارد بالا درباره تحقیق برای دوربین مدار بسته می توانید از موارد زیر نیز سوال کنید: LED های مادون قرمز لامپ های کوچکی هستند که در کناره های لنز در مرکز قرار دارند. اینها نور مادون قرمز را در شب برای دید در شب فراهم می کنند. با تعداد LED بیشتر ، کیفیت ضبط شده در شب بهتر خواهد بود. حداکثر برد دوربین مداربسته به فاصله کانونی لنز و اندازه سنسور تصویر بستگی دارد. دامنه بیشتر ، اجسام گرفته شده از فواصل دور واضح تر خواهند بود. برد بالاتر برای دوربین های مدار بسته در فضای باز ضروری است. یک دوربین مداربسته باید حداقل از ۲۰ تا ۲۵ متر برد داشته باشد. Hotspot داخلی در دوربین مدار بسته به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به Wi-Fi اینترنتی به جریان مستقیم تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنند. اما این در فاصله محدودی از دوربین کار می کند. تشخیص این دوربین ها به راحتی امکان پذیر است زیرا روی آنتن قرار دارد. این ویژگی خوبی برای دوربین های مدار بسته است که در مغازه ها و مراکز خرید کوچک نصب شده است. مدیران می توانند قسمتهای مختلف کف را بدون نیاز به اتصال به اینترنت کنترل کنند.

مشخصات فنی دوربین مدار بسته با تکنولوژی پیشرفته

با پیشرفت تکنولوژی دوربین مدار بسته ، امروزه بسیاری از دوربین های مدار بسته به خودی خود سیستم های مداربسته هستند. آنها دارای یک اسلات کارت micro SD در داخل خود هستند. کاربران می توانند کارت های حافظه با ظرفیت های مختلف ، ۳۲ گیگابایت ، ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت را برای ضبط قرار دهند. بسیاری از دوربین های مداربسته مدرن فروخته شده در هند تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا هستند. دوربین های مداربسته مدرن می توانند به صورت افقی و عمودی بچرخند تا فضای زیادی را در اطراف خود بپوشانند. حداکثر زاویه ای که دوربین مدار بسته می تواند به صورت افقی بچرخد ، Pan نامیده می شود و به صورت عمودی کج می شود. بعضي از بهترين دوربين هاي مداربسته ، به عنوان مثال ، Sricam SP005 SP Series می تواند تا ۳۵۵ درجه متحرک و تا ۹۰ درجه کج شود. دوربین های مدار بسته خاصی توسط برنامه های خود می توانند از راه دور چرخانده شوند. بنابراین اگر می خواهید قسمت بزرگی از فضای سه بعدی را کنترل کنید ، یک دوربین مدار بسته با صفحه / شیب بالاتر ضروری است.

وضوح فیلم های بهترین دوربین مداربسته امروز

بهترین دوربین های مداربسته امروز فیلم هایی با وضوح ۷۲۰p (1MP) و ۱۰۸۰p تولید می کنند. البته ، وضوح بالاتر ، کیفیت بهتر خواهد بود ، با این حال ، این بدان معنی است که برای ضبط فیلم روزانه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید. اگر یک DVR با فضای داخلی بزرگ در ترابایت دارید ، خرید یک دوربین با وضوح بالا ممکن است ایده بدی نباشد. اما دوربین هایی که فضای ذخیره سازی داخلی دارند به راحتی پر می شوند.

ویژگی بازنویسی دوربین ها مداربسته

برای مقابله با این مسئله ، برخی از دوربین ها دارای یک ویژگی بازنویسی هستند که پس از پر شدن و ادامه ضبط ، میکرو SD را خود پاک می کند. بدیهی است که این می تواند مشکلات از دست دادن ضبط را ایجاد کند. یک دوربین ۱ مگاپیکسلی تقریباً ۳۸ گیگابایت فضای داده را برای ضبط برای یک روز کامل اشغال می کند. بنابراین قبل از انتخاب یک دوربین مداربسته خاص ، وضوح دوربین مداربسته را با فضای ذخیره سازی و زمان تهیه پشتیبان مرتبط کنید. اما دوربین های ارزان تری نیز وجود دارند که فضای ذخیره سازی داخلی ندارند و به دیسک سخت نظارت در DVR بستگی دارند.

○شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله مشخصات فنی دوربین مدار بسته می باشید○

مهم ترین نکات مشخصات فنی دوربین مداربسته:

لیست مشخصات فنی دوربین مداربسته
  • یک مانیتور خوب را انتخاب کنید

یک مانیتور به شما امکان می دهد مهمترین عملکرد دوربین مدار بسته – در واقع مشاهده فیلم ، را انجام دهید. مسلماً مانیتور انتخابی شما بیشتر به دوربین و نرم افزار ضبط شما وابسته خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر دوربین هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p یا ۴k نصب کرده باشید ، فقط یک مانیتور با کیفیت بالا به شما امکان می دهد از جزئیات کامل تصویر دوربین ها بهره مند شوید. از طرف دیگر ، بهترین نوع فیلم را به شما نشان خواهد داد که وضوح آن بسیار عالی است. همچنین لازم است در نظر بگیرید که چند دوربین برای مشاغل خود نصب می کنید و تعداد اتاقهایی که باید تحت نظارت قرار گیرند. اگر این تصور را دارید که به ده ها مانیتور نیاز دارید ، ممکن است بیش از حد باشد. تنها توجیه چنین مجموعه ای این است که شما در صورت استفاده از یک مرکز بزرگ یا محوطه بزرگ و نیاز به تماشای هر گوشه و کنار از تعداد زیادی دوربین مدار بسته استفاده کنید. سه تا پنج صفحه نمایش نقطه شروع خوبی است و شما می توانید از آنجا بر اساس نیاز خود به بالا یا پایین هر مکان دسترسی داشته باشید.

فیلم خود را با VMS مدیریت کنید

پس از استقرار در دوربین ، ضبط فناوری و نظارت بر تنظیماتی که برای کسب و کار شما مناسب است ، ۹۰ درصد راه ایجاد یک دوربین مدار بسته و نصب آن را رفته اید – اما هنوز کار شما تمام نشده است. یکی دیگر از عناصر مهم دیگری که باید در نظر گرفت VMS (نرم افزار مدیریت فیلم) شماست. این وسیله ای است که بشر می تواند سیستم ضبط NVR یا DVR را کنترل کند. شما باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید بر اساس مشخصات فنی دوربین مدار بسته کدام VMS برای شرایط شما بهتر است. به خاطر داشته باشید که گزینه های شما براساس تصمیم اصلی شما در انتخاب فناوری NVR یا DVR متفاوت خواهد بود. فقط مطمئن شوید که این نرم افزار با سیستم شما سازگار است و میزان رابط کاربرپسند را بررسی کنید – برخی از آنها قبل از اینکه شما یک کاربر با تجربه شوید باید آگاهی بیشتری درباره آن ها داشته باشید.

سیستم خود را با کابل پشتیبانی کنید

منابع تغذیه و روترها مشابه ویژگی های فوق الذکر ، بسته به دوربین مدار بسته مربوطه ، برای اتصال نقاط و اطمینان از یکپارچه سازی ، به فناوری پشتیبانی متنوعی نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال ، دوربین های آنالوگ برای اتصال به DVR و همچنین کابل برق اضافی به یک کابل کواکسیال احتیاج دارند. برعکس ، گزینه های IP می توانند به مرکز ضبط NVR متصل شده و PoE (برق از طریق اترنت) را از یک کابل دریافت کنند. سیستم های بی سیم نیز به روتر نیاز دارند در حالی که نسخه های سیمی این کار را نمی کنند.

ویژگی هایی که باید دوربین مدار بسته داشته باشد:

  • حسگرهای حرکت در واقع بخشی از دوربین مدار بسته هوشمند هستند. این دوربین ها در حال حاضر به دلیل قیمت بالا در جهان محبوبیت چندانی ندارند اما قطعاً آینده دوربین های مداربسته هستند. با استفاده از سنسورهای حرکتی و صوتی ، دوربین مدار بسته با ارسال اعلانی به برنامه تلفن همراه خود ، صداها و حرکات غیرمعمول را تشخیص داده و به آنها هشدار می دهند. اگر به یک سیستم امنیتی درجه یک نیاز دارید و می خواهید از خانه یا محل کار خود به بهترین شکل محافظت کنید ، خرید یک دوربین مداربسته با سنسورهای حرکتی و صوتی ارزش پولی را دارد.
  • به طور کلی ، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته بی سیم آسان تر است زیرا هیچ کابل در آن وجود ندارد. سهولت نصب دوربین مدار بسته عمدتا به موقعیت و نصب بستگی دارد. نصب دوربین های دارای پایه های مغناطیسی یا پد های چسبناک آسان است ، اما برای طولانی مدت ، پیچاندن دوربین روی دیوار یک روش قابل اعتماد است.

محل قرار دادن دوربین مدار بسته

اگر یک دوربین مداربسته دارای صفحه / شیب مناسبی باشد ، ممکن است نیازی به موقعیت دقیق نداشته باشد. ممکن است آنها را فقط روی یک میز بلند یا کمد لباس قرار دهید. با این حال ، اگر برای نصب دوربین مداربسته نیاز به سوراخکاری و پین های قالب گیری چکش و پیچاندن آنها باشد ، نصب آن دشوار است و ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد. برخی از تامین کنندگان دوربین مداربسته در ایران نصب رایگان را هنگام خرید ارائه می دهند. یک محصول خوب دوربین مداربسته همراه با پایه نصب و پیچ است. برای اولین بار استفاده ، ممکن است لازم باشد برنامه ای را از فروشگاه Google Play Store در تلفن بارگیری کنید ، آن را نصب کنید ، با اسکن کد QR روی دوربین ، آن را ثبت نام و احراز هویت کنید. این فقط باید چند دقیقه طول بکشد. به طور کلی ، روند راه اندازی دوربین مداربسته باید در این روزگار یک روند آسانی داشته  باشد. 

نکاتی که باید در مشخصات فنی دوربین مدار بسته به آن توجه کردر

نکاتی که باید در مشخصات فنی دوربین مدار بسته به آن توجه کرد

  • دوربین مدار بسته با میکروفون داخلی وجود دارد که امکان ارتباط دو طرفه را فراهم می کند. این برای افرادی مفید است که می خواهند با بچه های خود در خانه ارتباط برقرار کنند و امنیت و آرامش آنها را تضمین کنند.
  • برای یک دوربین مدار بسته در فضای باز ، ضد آب بودن یک الزام است. اگر می خواهید فضای جلوی مغازه ، خانه یا هر فضای بیرونی دیگر را کنترل کنید ، باید به دنبال دوربین های مداربسته ضد آب باشید.
  • قبل از انتخاب دوربین مداربسته ، باید جزئیات مربوط به محتوای خرید آن را بررسی کنید. محتویات کلیدی مورد جستجو شامل تجهیزات نصب مانند پایه نصب ، پیچ های برق ، کابل ها و آداپتور برق است. بعضی اوقات ، دوربین های مداربسته ارزان قیمت با آداپتورهای برق همراه نیستند و این یک هزینه اضافی است. بنابراین مطمئن شوید که همه این موارد را در بسته خود دارید.

خلاصه نکات مهم مقاله مشخصات فنی دوربین مدار بسته

  • مشخصات فنی دوربین مدار بسته
  • تحقیق درباره دوربین مداربسته
  • مشخصات بهترین دوربین مدار بسته
  • مهم ترین نکات مشخصات فنی دوربین مداربسته
  • ویژگی هایی که باید دوربین مدار بسته داشته باشد
  • نکاتی که باید در مشخصات فنی دوربین ها به آن توجه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *